بانوان یوونتوس آرشیو خبر ها
دیر رسیده ایم اما به آینده می نگریم...

دیر رسیده ایم اما به آینده می نگریم...

 

بارش سنگین باران، بنیان‌های اندک تجربه در ساق‌های دخترانِ بانوی‌پیر و حسرت پروازی که در سومین حضور پیاپی بیانکونری در لیگ قهرمانان اروپای زنان برجای ماند. فرشته‌های نارنجی‌پوش تورین حالا باید با همان قهرمانی نیم فصل سری A به استقبال سال نوی میلادی بروند.

 

یووه نخستین بار در فصل 2018 - 2019 با شکست 3-2 مقابل بروندبی دانمارک در مرحله اول (سی و دو تیم) از دور رقابت‌ها کنار رفت. در دومین تجربه حضور در لیگ قهرمانان، یوونتوس 4-1 در مقابل آبی و اناری پوشان بارسلونا تن به شکست و حذف از گردونه مسابقات داد و امسال نیز در نخستین مرحله،‌ پس از مواجهه با سخت‌ترین قرعه‌ ممکن (المپیک لیون فرانسه) در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 6-2 مغلوب مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها شد تا برای پیشروی و تثبیت جایگاه اروپایی‌اش یک فصل دیگر صبوری و تجربه‌اندوزی کند.

 

تیم زنان المیپک لیون که قهرمان بلامنازع 5 دوره اخیر لیگ قهرمانان اروپا است در 16 سالی که از فعالیتش سپری شده موفق به فتح هفت UCL شده؛ این در حالی است که تنها 3 سال از تأسیس تیم زنان یوونتوس می‌گذرد و دختران بیانکونری سومین تجربه حضورشان در این سطح از رقابت‌ها را پشت سر می‌گذارند.

 

دختران یوونتوس سه‌شنبه شب و در بازی برگشت مقابل المپیک لیون با قبول شکست 3 بر 0 (و در مجموع 6 بر 2) با تلخی هر چه تمام‌ از لیگ قهرمانان اروپا حذف شدند.

  

اگرچه بازی دیشب برای دختران بیانکونری معجزه‌ای به همراه نداشت و باعث حذف آنها از بازی‌های اروپایی شد، اما هر شکستی مقدمه‌ای برای پیروزی‌های بعدی است و این مرحله می‌تواند یکی از مراحل رشد بیشتر دختران به حساب آید.

 

 ریتا گوارینو (سرمربی یووه) در این بازی نیز همانند بازی رفت از سیستم 2-4-4 استفاده کرد و بیانکونری را با این ترکیب به میدان فرستاد: 

 

باچیچ، سالوی، گاما (از دقیقه 58 ماریا الوز)، سمبرانت، هییرنن، چرنویا، گالی (از دقیقه 76 زمانیان)، کاروسو، بواتین، هرتینگ (از دقیقه 76 استاشکووا) و جیرلی (از دقیقه 46 بوناسه‌ئا)

 

تیم یوونتوس هرچند بازی را خوب آغاز  و سعی در مهار بازیکنان لیون داشت اما در دقیقه 21 این تیم لیون بود موفق به گشودن دروازه بیانکونری شد تا کار برای دختران یووه به مراتب سخت‌تر شود.

 

بازی با همین نتیجه در نیمه اول به پایان رسید و دو تیم راهی رختکن شدند. با شروع نیمه دوم یووه همچنان در مقابل تیم لیون مقاومت می‌کرد تا اینکه به فاصله 4 دقیقه تا پایان بازی و در دقایق 88 و 90، لیون موفق به زدن دو گل دیگر شد تا بازی با نتیجه 3 بر صفر به نفع میزبان به پایان برسد.

 

 سرمربی یوونتوس بعد از بازی با اشاره به فاصله یوونتوس با سایر تیم‌های اروپایی (به ویژه لیون) عنوان کرد:

 

ما یک بازی رفت فوق‌العاده داشتیم و توانستیم از کیفیت خود به خوبی استفاده کنیم. اما در بازی برگشت اشتباهات زیادی داشتیم و وقتی مقابل تیمی مانند لیون اشتباه می‌کنید، باید تاوان آن را نیز بپردازید.
بازی رفت و برگشت مقابل لیون به ما نشان داد که فاصله زیادی بین ما و سایر تیم‌ها وجود دارد اما به سختی تلاش می‌کنیم و با ذهنیت درست و به مرور زمان می‌توانیم به سطح مناسب برسیم و با تیم‌های برتر رقابت کنیم.
ما در ایتالیا گام‌های زیادی برداشته‌ایم. می‌دانیم که تیم تازه‌ای هستیم و دیر به این عرصه وارد شده‌ایم اما نگاه ما به آینده است و تلاش می‌کنیم به سرعت این شکاف را پر کنیم. برای ما تنها یک نکته مهم و بنیادین است و آن هم حرکت در مسیر حرفه‌ای گری است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
ساغر واحد
ساغر واحد«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: